środa, 27 stycznia 2016

Spotkanie z Basią - rozmowy o zdrowiu i nie tylko 2

Drugie spotkanie z Basią było krótkie nic niewiele z niego pamiętam poza moim pytaniem
-Czy może mi Pani pomóc?
-A w czym maiłabym ci dziecko pomóc? - rzuciła Basia wychodząc ze sklepu
-Pomóż mi zrozumieć co, jak, dlaczego, po co... to wszystko co jest w tym sklepie i wokół niego co się dzieje.
Basia stanęła i wolniutko obróciła się w moją stronę spojrzała na mnie przenikliwie. 
- Napisz na karteczce swoją datę urodzenia, wszystkie imiona i nazwiska oraz nr telefonu.
Długopis nie chciał pisać, zaczęły mi się trząść ręce.
-Mudra spokoju patrz, wskazujący palec dotyka opuszka kciuka i oddychaj głęboko na 4/6 przez minutę obiema rękami.
http://ag.108.pl/index.php/forum/3-forum/13-zdrowie-i-medycyna/190-uzdrawiajca-moc-w-twoich-palcach
Zabrała kartkę i wyszła...
przez pierwszy tydzień czekałam bardzo na telefon, potem pomyślałam że o mnie zapomniała.
W między czasie okazało się ze zostawiła podczas mojej nieobecności w sklepie dla mnie przepis na kawę.
     Kuchnia energetyczna
"W naszym ciele jest 5 grup narządów wewnętrznych każda przypisana jest jednemu z pięciu smaków a każdy smak przypisany ma żywioł

- Kwaśny - Drewno - wątroba, pęcherzyk żółciowy
- Gorzki   - ogień - serce jelito cienkie
- Słodki    -  ziemia - żołądek, śledziona, trzustka
- Ostry      - metal - płuca, jelito grube
- Słony      - woda - nerki, pęcherz moczowy

Aby potrawa była odpowiednio odżywcza, trzeba w niej przygotowaniu zachować pewien ciąg energetyczny który będzie odżywiał i wzmacniał każdą z grup narządów. Polega to na odpowiedniej kolejności dodawania składników potrawy.

Kawa 5 żywiołów
      Wlać do rondla trochę więcej niż szklankę wody.
(O) zagotować 9(koniecznie na ogniu) zmniejszyć płomień,
       wsypać 1-2 łyżeczki kawy( prawdziwej, mielonej)-wymieszać-gotować1-1,5min
(Z)  wsypać szczyptę cynamonu - wymieszać - gotować1-1,5min
(M) wsypać szczyptę imbiru, kardamonu, chili - wymieszać - gotować1-1,5min
(W) wsypać szczyptę soli - wymieszać - gotować1-1,5min
Na koniec po krótkim przestudzeniu można dodać kilka kropel cytryny i miód wedle upodobań.



... cdn.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz