poniedziałek, 25 stycznia 2016

Spotkanie z Basią - rozmowy o zdrowiu i nie tylko. 1

 .... to było w sierpniu
Pani w średnim wieku z niebywałą energią  wkracza do mojego sklepiku :
- Dzień dobry, czy jest gwiazdnica?
- Nie, niema ale rośnie na każdym trawniku - odpowiadam -A w jakim celu potrzebuje Pani gwiazdnicy?
- Przecież niema nic lepszego na oczyszczanie i odchudzani.
- Ma być świeża czy suszona ? zamówię będzie za tydzień....
Po przeczytaniu paru artykułów mój stosunek do rośliny uporczywie rosnącej w każdej doniczce  zmienił się radykalnie. Spróbowałam owego powszechnego "chwasta " smaczna!
http://www.naturaity.pl/artykul/367,gwiazdnica-pospolita.html?p=2&PHPSESSID=b0ac5d56edc1514b19eb28dd2de1af681#ad-image-0
http://rozanski.li/409/stellaria-media-l-vill-gwiazdnica-pospolita-w-fitoterapii/

Po tygodniu, Basia energiczna Pani w średnim wieku pojawiła się u mnie w sklepie po odbiór ziół.
-Jest moje zamówienie?
-tak, kilogram .
- Oj to za dużo jak dla mnie, poproszę 300 gram resztę kupię innym razem.
 Spojrzała na  mnie przenikliwie  -Na słabe nerki powinnaś przykładać dłonie.
- Na nerki, jak ? Skąd Pani wie... ok,  nie  ważne, jak mam te ręce kłaść.
- Codziennie rano a potem kilka razy w ciągu dnia potrzyj mocno dłonie o siebie aż zrobią się gorące, następnie przyłóż płasko ręce na  wysokości nerek na 2-3 min wnętrzem dłoni do pleców. W tym czasie oddychaj głęboko i powoli na 4/6 najlepiej z zamkniętymi oczami, jeśli wiesz jak wyglądają nerki to wizualizuj.
Potem lewa ręka na nerce lewej, prawa ręka na grasicy na 1- 2 min, następnie prawa ręka na prawej nerce a lewa ręka na grasicy na 1-2min.
I nie pij tyle kawy, a jeżeli już to gotowaną a nie parzoną.
- Przecież ja tylko jedną albo 2 dziennie... gotowaną? to znaczy jak ?
- Według 5 żywiołów ale to innym razem dzisiaj już  nie mam czasu ...
Wyszła, przystojna blond kobieta z nienaganną fryzurą, delikatnym makijażem, w stroju niewyróżniającym się z tłumu. Zwykła, niezwykła kobieta. cdn.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz